Alle antwoorden op uw vragen over teruggave energiebelasting
Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen over de teruggaaf energiebelasting en onze dienstverlening. Staat uw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op. 💡
Algemeen
Iedereen betaalt energiebelasting via de energierekening. In sommige situaties kan een deel van die belasting worden teruggevraagd — bijvoorbeeld bij meerdere verblijfsobjecten op één aansluiting, blokverwarming, één gebouw met meerdere meters of sommige instellingen en non-profit organisaties. Er zijn dus verschillende manieren waarop u in aanmerking kunt komen. Om beter te begrijpen wat het inhoud hebben we per situatie een uitgebreide uitleg met voorbeelden, u kunt deze hier vinden: .voorwaardenpagina.
De aanvraag kan alleen worden gedaan door de energiecontracthouder. Dat hoeft dus niet de bewoner te zijn — bijvoorbeeld bij verhuur. Het is belangrijk dat op de officiële documenten die de belastingdienst vraagt, de naam van de contracthouder en dus rechthebbende staat. Er zijn hele specifieke gevallen waarbij dit niet exact overeen komt, dit moet duidelijk vermeld worden met een toelichting om een afkeuring te voorkomen.
Bij de belastingdienst zelf niet, echter maakt onze dienst dit wel mogelijk, wij maken het mogelijk om per aanvraag 5 adressen in te vullen. Heeft u meer adressen? Dan kunt u meerdere aanvragen doen of contact met ons opnemen voor een bulkverwerking op maat en uiteraard verscherpt tarief.
Heeft u niet elk jaar de aanvraag ingediend? Goed nieuws, u kunt tot 5 jaar terug nog de aanvraag indien, in ons aanvraag aanvraag formulier is deze optie al verwerkt!
Aanvraagproces
Wij vragen u om persoonsgegevens, adresgegevens, en officiële documenten zoals de WOZ-beschikking en de eindfacturen voor gas en elektra. Deze kunt u zelf uploaden of, indien gewenst, laten opvragen door ons.
Na het indienen van uw aanvraag sturen wij direct een volmacht en opdrachtbevestiging naar u toe. Zodra u deze ingevuld en ondertekend heeft geretourneerd, kunnen wij de ontbrekende documenten opvragen bij de betreffende instanties. Via uw persoonlijke overzichtspagina houden wij u op de hoogte van het proces. Is uw aanvraag afgerond? Dan vervalt de volmacht automatisch.
Na het indienen starten wij direct met het compleet maken van de aanvraag. Zodra alles volledig is, ontvangt u van ons bericht om akkoord te geven. Daarna sturen wij de aanvraag door naar de Belastingdienst. Die reageert officieel binnen 8 weken, maar vaak gaat dit sneller. U kunt de voortgang live volgen via uw eigen voortgangspagina. Een account wordt automatisch aangemaakt zodra u een aanvraag start.
Ons aanvraagproces bestaat uit 7 duidelijke stappen: van de gratis check tot de uitbetaling. Wij leggen alles uit over volmachten, documenten ophalen, en hoe de Belastingdienst het proces behandelt. Voor een uitgebreide uitleg van het complete proces kunt u onze bekijken.gedetailleerde gids.
Kosten en betaling
Wij werken op basis van no cure, no pay. U betaalt alleen iets als u daadwerkelijk geld terugkrijgt. Onze vergoeding is 10% van de teruggaaf, exclusief btw. Bij grotere aanvragen wordt dit zelfs verlaagd naar 7% of lager!
De Belastingdienst stort het bedrag op een tussenrekening die wij beheren. Na succesvolle afhandeling storten wij het resterende bedrag direct door naar uw rekening, nadat wij onze servicekosten hebben verrekend.
Onze opvraagregeling kost standaard €2 per opgevraagd document. Bij grotere aanvragen kan dit tarief afwijken, afhankelijk van uw situatie.
Staat uw vraag er niet tussen?
Geen probleem! Onze experts staan klaar om al uw vragen te beantwoorden. Neem contact met ons op of vraag het Claira, de persoonlijke assistent van VastgoedVoordeel.